10/23/2012

OCEAN BLUE NIGHT


Questo è il look che ho scelto per festeggiare il compleanno di una mia amica. Il mio obiettivo era quello di ottenere un effetto retrò-chic, reso raggiungibile dal vestito a tutina blu, reso elegante dalla ricamatura con perline e paiettes argento opaco. Indecisa tra la calza più sottile e quella più spessa, ho optato per la seconda attenuando e contrastando, in tal modo,  la trasparenza della camicia. Prima di uscire ho curato gli ultimi dettagli, tra i quali la riga in mezzo sui capelli, la scelta della borsa e delle zeppe...le vere complici di tutta la serata!!


This is the look I chose to celebrate the birthday of a friend of mine. My goal was to achieve a retro-chic, made ​​accessible by the blue jumpsuit dress, made ​​from elegant embroidery with beads and paiettes matt silver. Undecided between the sock thinnest and the thickest, I opted for the second attenuating and counteracting, thus, the transparency of the shirt. Before leaving I took care of the final details, such as hair parted in the middle, the choice of the bag and wedges ... the real accomplices of the whole evening!
















I was wearing:

ZARA DRESS SUIT
LE SILLA WEDGES
HERMES BIRKIN BAG 
CHANTECLER NECKLACE


1 comment: